גביה מלקוחות

ישראל ישראלי

ישראל ישראלי

רו"ח מוסמך רו"ח מוסמך רו"ח מוסמך רו"ח
מוסמך רו"ח מוסמך רו"ח מוסמך
רו"ח מוסמך רו"ח מוסמך רו"ח מוסמך

כבעלי עסקים וכנותני שירותים אנחנו יודעים להיות מאוד נחמדים, ולהתייחס ללקוח בצורה הטובה ביותר אך כאשר מגיע שלב הגביה על העבודה או השירות שנתנו פעמים רבות אנו חוששים או לא יודעים איך לדרוש את מה שמגיע לנו.

אופן דרישת התשלום  משמעותי ביותר עבור העסק שלנו, בפרט כאשר מדובר בעסק המנהל תזרים מזומנים מול ספקים וכד' אז גביית התשלומים מהלקוחות הם חלק משמעותי בתשלום לספקים ולהתנהלותו התקינה של העסק.

עסקים רבים מתמודדים עם תהליך הגביה, בפרט כאשר מדובר בנותני שירות לטווח ארוך, הידידות שנרקמת ביננו לבין הלקוח, יוצרת פעמים רבות אי נעימות עת הגביה, הלקוח יודע שהוא צריך לשלם, אבל גם מרגיש בנוח לבקש הנחה או דחיה בתשלום.

אי נעימות זו באה לידי ביטוי בפרט כאשר אין תעריף קבוע על השירות כגון: יועצים/ פסיכולוגים/ ומטפלים פרטיים, אשר הגביה נעשית בתום התשלום ע"י המטפל בעצמו, והלקוח מבקש בתום הטיפול/ השירות הנחה או דחיה בתשלום.

דחיה בתשלום כזו יכולה לפגוע לכם ב 'תזרים המזומנים' של העסק ולהכניס אתכם למינוס לא מתוכנן.

 

כמו שאנחנו יודעים למכור את המוצר שלנו הכי טוב שאפשר כי זה המוצר או השירות שלנו, אנחנו צריכים לדעת לדרוש את המגיע לנו.

 

אז איך עושים גביה מלקוחות מבלי לפגוע ביחסינו הטובים עם הלקוחות שלנו?

הכירו בערך המוצר שלכם.

כאשר אתם תכירו את ערך המוצר שלכם או את ערך השירות שאתם נותנים ועד כמה הוא חשוב עבור הלקוח, יהיה לכם הרבה יותר קל לדרוש את התשלום עבור השירות שלכם. ולא רק בגלל שזה מה שמגיע לכם, אלא גם כי זו התדמית שלכם בעיני הלקוחות שלכם.

כאשר אנחנו מוותרים על תגמול של המוצר שלנו אנחנו בעצם מאבדים את הערך שלו!

תעריף קבוע

קבעו תעריף קבוע למוצר או השירות שאתם נותנים, והישארו בצמוד אליו, מומלץ שתכתבו את התעריף שקבעתם לעצמכם במקום בולט לעין זה טוב גם בשבילכם וגם בשביל הלקוחות שלכם.  

הפרדת הגביה

לא תמיד זה מתאפשר, אבל הכי טוב זה שתפרידו את גביית התשלום, מהפעילות השוטפת של העסק, כלומר, תנו למישהו חיצוני לנהל את הגבייה, זה תמיד יקל מעליכם את הפעילות מול הלקוחות וייתן לכם תמונה ברורה יותר על התנהלות ההכנסות בעסק שלכם.

קטלגו את הלקוחות שלכם

פעמים רבות תהליך הגביה הינו תהליך ארוך טרחני ומייגע, בכדי להקל מעליכם מומלץ שתקטלגו את הלקוחות שלכם לפי קטגוריות לדוגמא: משלמים בזמן/ צריכים תזכורת/ בעייתיים, ברגע זה תדעו לחלק את המשאבים הנדרשים לגביה במינון המותאם לאופי הלקוחות. 

הישארו עם חיוך J

זכרו אחרי הכול הם הלקוחות שלנו ואנחנו רוצים שהם יישארו לנו  נאמנים לאורך זמן, אז תתרגלו את עצמכם לעשות את תהליך הגביה עם חיוך ובצורה אדיבה עד כמה שאפשר בסופו של יום הלקוח זוכר את היחס  שהוא קיבל ועם זה הוא הולך הביתה.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

המומחים שלנו עונים

שאל כעת שאלה על ניהול עסק,
זכויות/חובות וקבל מענה מהיר

אל תפספסו עדכונים חדשים



אל תפספסו עדכונים חדשים

גלילה לראש העמוד